Vpliv proizvodnje oblačil na okolje - trajnostni razvoj izdelkov pri podjetju Patagonia
Danes bomo govorili o izdelkih in zgodbi kalifornijskega podjetja Patagonia. V našem asortimanu najdete vrhunske jakne, oblačila za prosti čas in opremo, ki zagotavljajo udobje in zaščito v vseh razmerah. Blagovna znamka Patagonia je prepoznavna po kvalitetnih, brezčasnih in okolju prijaznih izdelkih. So pravi pionirji na tem področju in borci za zaščito našega naravnega okolja. Leta 1996 so naprimer s pogumno poslovno potezo prvi začeli uporabljati organski bombaž. Vendar se še zdaleč niso ustavili tam.
Patagonia je namreč skozi leta izkušenj vzpostavila model razvoja, ki je zgled na področju trajnostne mode. Z vlaganjem v dolgotrajnost, transparentnost in etičnost spodbujajo druge proizvajalce k bolj odgovornemu poslovanju ter uporabnike k odgovornemu odnosu do oblačil in okolja. Razvoj izdelkov pri podjetju Patagonia temelji na načelu zmanjševanja vpliva na okolje skozi oblikovanje kakovostnih in dolgoročno uporabnih oblačil.
V spodnjih točkah so kratko predstavljeni ključni elementi tega pristopa:
1. Visoka kakovost in vzdržljivost oblačil
Patagonia proizvaja oblačila, ki so zasnovana tako, da prenesejo zahtevne pogoje, kot so ekstremne temperature in dolgotrajna uporaba v naravi. S tem zagotavljajo, da izdelki trajajo več sezon, kar zmanjšuje potrebo po nakupu novih oblačil in posledično vpliva na količino odpadkov in uporabo surovin.
2. Fokus na brezčasnem oblikovanju
Namesto hitrih trendov, ki vodijo do pogostih nakupov, Patagonia sledi brezčasnemu oblikovanju. Njihova oblačila imajo klasične, funkcionalne kroje in barve, ki ostanejo aktualne tudi več let po nakupu, s čimer uporabnike spodbujajo k daljši uporabi izdelkov.
3. Možnost popravil in ponovna uporaba
Patagonia močno podpira prakso popravil kot alternativo zavržbi. Načrtno uporabljajo materiale in dizajne, ki omogočajo lažje popravilo. Program "Worn Wear" ponuja popravila v trgovinah in preko mobilne delavnice, ki se premika po različnih mestih. Poleg tega objavljajo vodiče in videoposnetke za popravilo, ki uporabnike učijo, kako sami popraviti manjše poškodbe.
4. Uporaba recikliranih in obnovljivih materialov
Patagonia aktivno razvija inovativne materiale iz recikliranih surovin, kot so recikliran poliester in najlon, ki omogočajo krožno gospodarjenje z viri. Njihova politika je zmanjšati uporabo novih, neobnovljivih virov in namesto tega uporabljati reciklirane materiale, s čimer zmanjšajo emisije CO₂ in porabo vode.
5. Cilj "oblačila brez mikroplastike"
Sintetična vlakna, kot sta poliester in najlon, ob pranju pogosto sproščajo mikroplastiko, ki lahko konča v vodnih ekosistemih in škodi morskim organizmom. Patagonia dela na razvoju novih materialov in tehnologij pranja, ki bi zmanjšali ali izločili sproščanje mikroplastike, s čimer skušajo zmanjšati škodljiv vpliv sintetičnih materialov na okolje.
6. Certifikati in transparentnost
Patagonia si prizadeva za visoke standarde okoljske in socialne odgovornosti. Uporablja certifikate, kot sta bluesign® in Fair Trade, ki zagotavljajo trajnostno in etično proizvodnjo. Na svoji spletni strani in v letnih poročilih javno prikazujejo vpliv posameznih izdelkov, kar strankam omogoča vpogled v okoljski odtis njihovih nakupov in informirano izbiro.
7. Posodobitev dobavnih verig
Patagonia nenehno sodeluje s proizvajalci, da bi optimizirali dobavne verige za manjši okoljski vpliv. To pomeni zmanjšanje transportnih poti, uporabo obnovljivih virov energije v proizvodnih obratih in nadzor nad izpusti ter odpadki. S tem skušajo zmanjšati emisije toplogrednih plinov, povezane s proizvodnjo in transportom njihovih izdelkov.
8. Spodbujanje koncepta "kupuj manj, a boljše"
Patagonia v svojih marketinških kampanjah, kot je bila znana akcija "Don't Buy This Jacket" (Ne kupuj te jakne), ozavešča o tem, da nakup oblačil ni vedno najboljša izbira. Namesto tega spodbujajo k premisleku, ali potrošnik izdelek resnično potrebuje in ali lahko raje uporabi ali popravi že obstoječega. Tako zmanjšujejo impulzivne nakupe in povečujejo vrednost dolgotrajne uporabe.
9. Raziskave in razvoj za prihodnost trajnostne mode
Patagonia vlaga v raziskave materialov in procesov, ki bi še dodatno zmanjšali okoljski vpliv. Sodelujejo z inštituti in podjetji, ki razvijajo biorazgradljive materiale, alternativne barvne metode brez kemikalij ter materiale iz hitrorastočih obnovljivih virov, kot sta konoplja in regenerativno gojen bombaž.


slike: Patagonia